[Lijstjes] De TOP Topic TV series Allertijden lijst december 2004
Wouter Valentijn
2004-11-30 23:39:45 UTC
Juist! Deze keer weer een allertijdenlijst en niet een seizoenslijst zoals
in juni.
Regels:
Puur televisie series en het maakt niet uit hoe oud ze zijn of op wat voor
manier ze bekeken zijn (TV, DVD, DL etc.).
Het moet minstens On Topic elementen bevatten. Alias en Nikita zijn dus
toegestaan. Gewone thriller series niet.
Wees zeer specifiek!!!! (ik ben streng!).
Noem bijvoorbeeld niet puur en alleen 'V', maar zeg daarbij of het de
originele mini serie is, the Final Battle, of de 'reguliere' serie. Geef
desnoods wat extra uitleg bij een titel mocht je denken dat er
onduidelijkheid zou kunnen zijn.

Stuur als antwoord op dit bericht een eigen lijst in.

Hier is mijn overzicht van dit moment:

01 Star Trek
02 Buffy The Vampire Slayer
03 Star Trek: Deep Space Nine
04 Angel
05 Star Trek: The Next Generation
06 Stargate SG-1
07 Firefly
08 Babylon 5
09 Farscape
10 Star Trek: Enterprise

Eervolle vermeldingen:
Dark Angel
Alias
Smallville
Roswell
Andromeda
Star Trek: Voyager
Poltergeist: The Legacy

Soms kom ik in de verleiding een top 20 in te leveren, maar laten we het
maar op 10 houden.

Uiterste inleverdatum:

8 december om 19.00 uur!
Tot die tijd kunnen overigens ook mutaties van eerdere lijsten nog gemeld
worden.
--
Wouter Valentijn

www.zeppodunsel.nl www.nksf.nl

"Do you want to meet the real me?"

Captain Malcolm Reynolds (Firefly: 'War Stories').
Peter Kleiweg
2004-11-30 23:49:05 UTC
Post by Wouter Valentijn
Soms kom ik in de verleiding een top 20 in te leveren, maar laten we het
maar op 10 houden.
Tien maar? Lastig. Beetje nattevingerwerk...

1. Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?
2. Sapphire and Steel
3. Amerian Gothic
4. Blake's 7
5. MillenniuM
6. Earth 2
7. Poltergeist - The Legacy
8. Stargate
9. The Outer Limits
10. The Crow
--
Peter leest : Taal als mensenwerk ; The Goth Bible ; Märchen
der Brüder Grimm ; Die Kinder der Toten ; Best New Horror 10
http://www.let.rug.nl/~kleiweg/leeslog/
Wouter Valentijn
2004-12-01 18:46:31 UTC
Post by Peter Kleiweg
Post by Wouter Valentijn
[...]
The Outer Limits....
De oorspronkelijke serie of de meest recente?

Peter Kleiweg
2004-12-01 19:21:39 UTC
Post by Wouter Valentijn
Post by Peter Kleiweg
Post by Wouter Valentijn
[...]
Die van het afgelopen decennium. Is de oorspronkelijke serie
hier ooit te zien geweest?
Wouter Valentijn
2004-12-01 23:08:34 UTC
Post by Peter Kleiweg
Post by Wouter Valentijn
Post by Peter Kleiweg
Post by Wouter Valentijn
[...]
Dat weet ik niet zeker....
Van de Twilight Zone kan ik me herinneren ooit afleveringen gezien te hebben
uit de oorspronkelijke serie. Ik dacht dat misschien TOL ook ooit
uitgezonden was. Of dat jij hem misschien een keer op DVD had gezien, of
althans die mogelijkheid had. Vandaar mijn verzoek om een nadere
specificatie.

George van Hal
2004-12-01 00:17:49 UTC
Wouter Valentijn wrote:

Lijstjes \o/

Komtie. M'n top 10:

01) Buffy the Vampire Slayer
02) Angel
03) Firefly
04) Dark Skies
05) Space: Above and Beyond
06) Babylon 5
07) The X-Files
08) Naruto
09) Roswell
10) Star Trek: The Next Generation

Net erbuiten gevallen:
Miracles
Stargate SG-1
Battlestar Galactica (2004)
The Outer Limits (nieuw)
Odyssey 5

Potentie voor de toekomst:
Lost

Off-topic eervolle vermelding:

'The Shield' (Ga. het. kijken. nu.)
Zo'n beetje de halve line-up van The WB nu en in het verleden ;-)

Off-topic sitcom vermeldingen:
- Amerikaans:
Friends
Newsradio
Two guys and a girl (aka Two guys, a girl and a pizzaplace)
-Brits:
Coupling
Blackadder

Mazzel,
George
Die hoopt in z'n top10 niets vergeten te zijn. Daarbuiten is het niet zo
erg ;-)
Joe King

Joe
George van Hal
2004-12-01 15:20:01 UTC
Post by Joe King
"George van Hal"
Post by George van Hal
Mazzel,
George
Die hoopt in z'n top10 niets vergeten te zijn. Daarbuiten is het niet zo
erg ;-)
My So-Called Life?
Hehe, yep, die hoort natuurlijk bij m'n off-topic eervolle vermeldingen :-)

Mazzel,
George
Benno...
2004-12-01 07:28:41 UTC
Post by Wouter Valentijn
Juist! Deze keer weer een allertijdenlijst en niet een seizoenslijst zoals
in juni.
Misschien een tip voor een volgend lijstje of een alternatief lijstje.
Bij de div. Top 100 allertijden muziek lijstjes op de radio hanteren ze
vaak de regel dat de nummers minimaal 1 jaar oud moeten zijn. Misschien
is het een idee om de volgende keer de keuze te beperken tot series die
inmiddels afgelopen zijn of minimaal een volledig seizoen hebben gehad?
Benno...
Giovanni Wassen
2004-12-01 08:09:30 UTC
Post by Benno...
Post by Wouter Valentijn
[...]
Nee, liever niet zeg, je sluit dan series als Firefly en Crusade uit.
--
Gio

Ik haat sigs
Benno...
2004-12-01 09:00:59 UTC
Post by Giovanni Wassen
Post by Benno...
[...]
Firefly is toch ouder dan een jaar? Crusade ken ik niet. Met "volledig
seizoen" wil ik geen voortijdig gecancelde series uitsluiten.
Sommige seizoenen van series bestaan uit slechts 13 afleveringen. Hex
had er maar 6, alhoewel dat al meer richting een mini-serie gaat.

Het gaat er me ten eerste om dat je snel geneigd bent om nieuwe series
te selecteren die nog vers in je geheugen zitten. Recent gestarte series
als Lost en Battlestar Galactica lijken veelbelovend, maar verdienen ze
nu al een plaats in een top 100 allertijden, zonder zich eerst echt
bewezen te hebben?
Benno...
Giovanni Wassen
2004-12-01 09:23:27 UTC
Post by Benno...
Post by Giovanni Wassen
Post by Benno...
[...]
Wait, er stond 'of', heb ik over het hoofd gezien mijn excuses.

En Lost en BSG hebben zich in die korte tijd voor mij bewezen thuis te
horen in mijn top 10.
--
Gio

Ik haat sigs
Randomcybrarian
2004-12-01 09:01:32 UTC
Post by Giovanni Wassen
Post by Benno...
Post by Wouter Valentijn
[...]
Die zijn beide afgelopen en dus 'verkiesbaar' volgens die definitie. Iets
als Lost en de nieuwe Battlestar Galactica vallen dan wel af.
Random
Giovanni Wassen
2004-12-01 09:24:18 UTC
Post by Randomcybrarian
Post by Giovanni Wassen
Nee, liever niet zeg, je sluit dan series als Firefly en Crusade uit.
Die zijn beide afgelopen en dus 'verkiesbaar' volgens die definitie.
Iets als Lost en de nieuwe Battlestar Galactica vallen dan wel af.
Okee, dan stellen we volgend jaar die regel in :)
--
Gio

Ik haat sigs
Joe King
2004-12-01 13:16:15 UTC
"Giovanni Wassen"
<regelvoorstel>
Post by Giovanni Wassen
Post by Randomcybrarian
Post by Giovanni Wassen
[...]
Maar w'rom? Bij een muzieklijst kan ik me indenken dat ze de "interferentie"
van de lijst van dat moment en de bijbehorende airplay willen beperken, ook
omdat het aller-tijden-programma iets bijzonders moet blijven.

Een lijst zoals Wouter wil samenstellen leidt niet tot een feestelijke
clipshowuitzending of zoiets (tenzij de Lotto meewerkt :-) en iedereen kan
voor zichzelf wel de afweging maken of iets heel prils al dan niet beter is
dan gouwe ouwe.

Als ik bijvoorbeeld Carnivale nu al beter vindt dan bijna al het andere,
moet ik die toch gewoon kunnen noemen? Of als ik me pas sinds een maand voor
SF+F+H ben gaan interesseren?

Joe
(die nog even nadenkt over zijn lijstje)
Randomcybrarian
2004-12-01 08:18:39 UTC
Post by Benno...
Post by Wouter Valentijn
[...]
Vind ik een goede suggestie hoewel ik niet denk dat series op een top 10
opduiken als er maar een paar afleveringen van te zien zijn geweest.

Desalniettemin is een mooi Top 10-reglement altijd fijn voor de toekomst :)
Random
Wouter Valentijn
2004-12-01 18:48:02 UTC
Post by Randomcybrarian
Post by Benno...
Post by Wouter Valentijn
[...]
<knip>

Ik niet dus ;-)
--
Wouter Valentijn (die de huidige regels goed genoeg vindt).

Wouter Valentijn
2004-12-01 18:42:56 UTC
Post by Benno...
Post by Wouter Valentijn
[...]
Misschien iets voor een alternatief lijstje, maar die ga ik dan niet turven.
Mijn regel is dat zodra een serie (langs welke weg dan ook) te zien is en
mensen grijpt waar ze leven, in de grote lijst mag.
Al is het na slechts één aflevering gezien te hebben. Als een serie jou
eenmaal te pakken heeft, mag je de serie best pakken.

Giovanni Wassen
2004-12-01 07:43:51 UTC
Post by Wouter Valentijn
Puur televisie series en het maakt niet uit hoe oud ze zijn of op wat
voor manier ze bekeken zijn (TV, DVD, DL etc.).
01. Babylon 5
02. Angel
03. Lost
04. Crusade
05. Dead Like Me
06. Stargate Atlantis
07. Space: Above and Beyond
08. Battlestar Galactica 2003 (de remake dus)
09. Star Trek: Deep Space Nine
10. Buffy: the Vampire Slayer

Eervolle vermeldingen:
Stargate SG-1
Alias

Hmmm, het ziet er naar uit dat Buffy toch iets is met uit het oog uit het
hart, maar dat kan volgend jaar wel weer heel anders zijn.

Babylon 5 staat bij mij op eenzame hoogte, daar kan gewoon niets, maar dan
ook niets aan tippen.
--
Gio

Ik haat sigs
Christa
2004-12-01 07:59:07 UTC
Zal ik dan ook eens een lijstje maken?

1. Farscape
2. Blake's 7
3. Babylon 5
4. Stargate SG1
5. ST Deep Space 9
6. ST Voyager
7. ST Next Generation
8. ST Enterprise
9. ST TOS
10. Battlestar Galactica (de oude, oorspronkelijke serie)

De eerste vier zijn ex equo. Bij ST is het duidelijk in die volgorde dat
ik ze leuk of goed vind.
Christa
Gert-Jan Kramer
2004-12-01 09:19:00 UTC
Post by Christa
Zal ik dan ook eens een lijstje maken?
Hmm. Zal ik het dan ook maar doen? :)

1. Xena
2. Doctor Who
3. Blake's 7
4. ST: DS9
5. ST: TOS
6. Red Dwarf
7. Farscape
8. The X-Files
9. Millennium
10. Firefly

Of zoiets.

GJ
--
Xena & Gab Music Video:
http://home.planet.nl/~kram0471/xena/gab.htm
Christa
2004-12-01 17:44:54 UTC
Post by Gert-Jan Kramer
Post by Christa
Zal ik dan ook eens een lijstje maken?
Hmm. Zal ik het dan ook maar doen? :)
Viel mee he?
't dee minder zeer dan ik had verwacht ;)
--
Christa

Cascade failure: De cascaden weigerden dienst
Ondertiteling in ST Voyager, "The haunting of deck 12"
Niek
2004-12-01 20:48:46 UTC
Post by Gert-Jan Kramer
Post by Christa
Zal ik dan ook eens een lijstje maken?
Hmm. Zal ik het dan ook maar doen? :)
Ik blijf dit zoiets onmogelijks vinden maar allah, wat er nu
spontaan bij mij opkomt is:
1. Xena
2. SG-1
3. Farscape
4. ST:OS
5: S:AAB
6. ST:DS-9
7. Buffy
8. Dark Skies
9. Hercules
10. Firefly

Over een minuut is dit lijstje alweer anders.
Niek
Niek
2004-12-01 21:18:45 UTC
Post by Gert-Jan Kramer
Post by Christa
[...]
Kijk, dat bedoel ik nou. Nu ben ik B7 vergeten. Doe die dan maar
op de 9de plaats in plaats van Hercules. De volgorde klopt ook
van geen kant maar ik word gedwongen tot iets onmogelijks!
Niek
Wouter de Vries
2004-12-01 08:25:19 UTC
Post by Wouter Valentijn
[...]
Mijn top 10:

1) Buffy the Vampire Slayer
2) Firefly
3) Dead Like Me
4) Wonderfalls
5) Star Trek: The Next Generation
6) Futurama
7) Red Dwarf
8) Dune Miniserie *)
9) Star Trek: Voyager
10) The X-Files
11) Angel **)

*) Tellen miniseries ook mee? Zo niet schuiven de andere series een
plaatsje op.

**) De reden dat Angel zo laag staat is dat ik er nog geen seconde van
gezien heb :-). Ik heb seizoen 1 al wel op dvd, maar ik wacht netjes met
kijken tot ik klaar ben met seizoen drie van Buffy.

Mijn volledige top 4 bestaat uit series die ik het afgelopen half jaar voor
het eerst ben gaan kijken nadat ik er positieve verhalen over hoorde in
NKSF. Dank jullie wel :-)
--
Wouter de Vries

Buffy-counter
Afleveringen gezien: 44 (45) Nog te zien: 100
Laatst gezien: 3.10 - Amends
Bart Dinnissen
2004-12-01 08:35:13 UTC
Post by Wouter de Vries
De reden dat Angel zo laag staat is dat ik er nog geen seconde van
gezien heb :-)
Ja, zo kan ik ook lijstjes maken ;-)
Bart
Randomcybrarian
2004-12-01 09:02:30 UTC
01. Babylon 5
02. Farscape
03. Star Trek: Deep Space Nine
04. Stargate SG-1
05. X-Files
06. Angel
07. Star Trek: TOS
08. Naruto
09. Batman: The Animated Series
10. Roswell
Random
Wietze de Boer
2004-12-01 14:39:33 UTC
A long time ago, in a galaxy far away, "Wouter Valentijn"
Post by Wouter Valentijn
Stuur als antwoord op dit bericht een eigen lijst in.
OK ff kijken...

1. Star Trek: The Next Generation
2. Knight Rider
3. De Familie Knots (on-topic vanwege de roze verf)
4. Battlestar Galactica 2004
5. Smallville
6. Battlestar Galactica 1978
7. Star Trek: Deep Space Nine
8. Sliders
9. The Incredible Hulk
10. Star Trek

Grace and peace,
--
Wietze
As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen.
Dolfy
2004-12-01 15:35:46 UTC
Post by Wouter Valentijn
Stuur als antwoord op dit bericht een eigen lijst in.
Oke komt ie:

1. Babylon 5
2. Stargate SG-1
3. Farscape
4. The X-Files
5. Wild Palm's
6. Robin Of Sherwood
7. Alias
8. Dark Skies
9. Sliders
10.The Others

(Farscape is gezakt van 1 naar 3)
--
Dolfy
- Webstek : http://www33.brinkster.com/dolfy1978
- Westfriese Spreuk : 'n koppie mit 'n barsie leeft 't langst
marbel
2004-12-01 15:40:54 UTC
On Wed, 1 Dec 2004 00:39:45 +0100, Wouter Valentijn
Post by Wouter Valentijn
Puur televisie series en het maakt niet uit hoe oud ze zijn of op wat voor
manier ze bekeken zijn (TV, DVD, DL etc.).
1- Babylon 5
2- Buffy
3- Firefly
4- Farscape
6- ST DS9
7- Angel
8- V (de originele miniserie)
9- BSG2k4
10- hmmm...... kan ik moeilijk kiezen. Twin Peaks begon goed maar dat
duurde niet. ST TNG zou ook nog in aanmerking kunnen komen. De tweede
serie van V, al vond ik die wel minder leuk. Dr Who heb ik te sporadisch
gezien, Highlander werd te snel te veel van hetzelfde. Nee, ik kies toch
maar voor S-AAB

Marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Niek
2004-12-01 21:15:20 UTC
ik kies toch maar voor S-AAB
Drie hoeraatjes voor marbel!
Hoera!
Hoera!
Hoera!
Niek die graag S:AAB in de lijst ziet verschijnen
Wouter Valentijn
2004-12-01 23:10:33 UTC
Post by Niek
[...]
Hij wordt hier genoemd en tenzij een ieder die S:AAB noemt die ook terug
trekt komt hij gewoon in de lijst.
Ik ga het niet netjes afkappen bij de bovenste 50 of zo.

George van Hal
2004-12-01 23:59:03 UTC
Post by Wouter Valentijn
Post by Niek
[...]
Ik ook :-D
Post by Wouter Valentijn
Hij wordt hier genoemd en tenzij een ieder die S:AAB noemt die ook terug
trekt komt hij gewoon in de lijst.
Ik ga het niet netjes afkappen bij de bovenste 50 of zo.
Neuh, maar een hoge notering is leuk natuurlijk ;-)

Oh, er mogen ook meer mensen op Dark Skies stemmen, da's ook al zo'n
ondergeschoven kindje. En als alle Naruto kijkers die er nou ook
ingooien, dan krijgen we daar misschien ook nog een redelijke rating van ;-)

Mazzel,
George
marbel
2004-12-01 23:50:24 UTC
Post by Niek
ik kies toch maar voor S-AAB
Drie hoeraatjes voor marbel!
Hoera!
Hoera!
Hoera!
/me buigt wat gegeneerd ;-)

marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Meriadoc
2004-12-01 18:56:56 UTC
Post by Wouter Valentijn
[...]
01 Farscape
02 Babylon 5
03 Star Trek: Deep Space Nine
04 Blake's 7
05 Star Trek: The Next Generation
06 Space: Above and Beyond
07 Buffy The Vampire Slayer
08 Stargate SG-1
09 Doctor Who
Eervolle vermeldingen:
Star Trek: Voyager
Red Dwarf
Star Trek: TOS
Robin Of Sherwood
--
Meriadoc

"I never met a chocolate I didn't like."
~ Deanna Troi to Riker ~
(Star Trek: the Next Generation, "The Game." )
Grover
2004-12-02 19:13:23 UTC
Post by Wouter Valentijn
[...]
ok maar eerst een lijstje maken en dan bij de andere spieken om tot
ondekking te komen dat ik er heleboel vergeten bent ;-(

01 - Babylon 5
02 - Farscape
03 - American gothic
04 - Buffy the vampire slayer
05 - Angel
06 - Floris
07 - Sandokan
08 - Simpsons
09 - Dark Skies
10 - Strijd der Planeten
Andrea!
2004-12-02 21:54:16 UTC
Komt 'ie:

1. Firefly
2. Blakes 7
3. Buffy
4. Farscape
5. X-files
6. ST: Voyager
7. Early Edition
8. ST: DS9
9. Highlander
10. Babylon 5
Andrea!
Saskia
2004-12-02 22:03:00 UTC
Wouter Valentijn wrote:

1. Buffy the Vampire Slayer
2. Angel
3. Star Trek Deep Space Nine
4. Lost
5. Witch Hunter Robin
6. Star Trek The Next Generation
7. Joan of Arcadia
8. Wonderfalls
9. The Dead Zone
10. Dead Like Me

Zoiets ongeveer in die geest...
--
Saskia

http://www.pbase.com/saskia/image/37039621
http://www.fotolog.net/saskya
Ries
2004-12-02 22:13:45 UTC
1) Twin Peaks
2) Babylon 5
3) Jeremiah
4) Angel
5) Buffy
6) Battlestar Galactica (1978)
7) Sapphire and Steel
8) Red Dwarf
9) Battlestar Galactica (2004)
10) Star Trek TOS
Saskia
2004-12-02 22:15:35 UTC
Post by Ries
3) Jeremiah
O stik, Jeremiah vergeten... nouja ik zou niet weten waar ik 'm voor in de
plaats zou moeten zetten, volgende keer dan maar weer :)

http://www.fotolog.net/saskya
Bart Dinnissen
2004-12-02 23:58:38 UTC
Post by Wouter Valentijn
Puur televisie series en het maakt niet uit hoe oud ze zijn
1 - Buffy
2 - Stargate SG1
3 - Firefly
4 - Wonderfalls
5 - ST: TNG
6 - ST: DS9
7 - Thunderbirds
8 - De familie Knots
9 - Third rock from the Sun
10 - Catweazle
Bart (ik heb er tien \o/ )
Tim Noyce
2004-12-03 00:23:21 UTC
Post by Wouter Valentijn
Puur televisie series en het maakt niet uit hoe oud ze zijn
1 - Buffy
2 - Firefly
3 - Enterprise
4 - Dr Who
5 - Angel
6 - Thunderbirds
7 - Blakes 7
8 - DS9
9 - ST:TNG
10 -ST:TOS
Niek
2004-12-03 11:07:10 UTC
Post by Bart Dinnissen
8 - De familie Knots
Ooh, De familie Knots. Ja, nu ik erover nadenk is dat toch ook
wel een soort van fantasy serie. Leuk.
Niek
Wietze de Boer
2004-12-03 11:11:00 UTC
Post by Niek
Post by Bart Dinnissen
8 - De familie Knots
Ooh, De familie Knots. Ja, nu ik erover nadenk is dat toch ook
wel een soort van fantasy serie. Leuk.
Ja ik heb er een dvd van (zijn in totaal 4 van geloof ik?) en het blijft leuk.
Ook knap gespeeld met al die dubbelrollen.

Grace and peace,
Niek
2004-12-03 14:06:34 UTC
Wietze de Boer wrote:
<De familie Knots>
Post by Wietze de Boer
Ja ik heb er een dvd van (zijn in totaal 4 van geloof ik?) en het blijft leuk.
Ook knap gespeeld met al die dubbelrollen.
DVD? Wat ontzettend leuk dat ze dat uitbrengen. Het was dan ook
wel een topserie.
Hoe graag wilde ik in die tijd wel niet in deze Knotswereld leven.
Niek
marbel
2004-12-03 15:17:12 UTC
Post by Niek
<De familie Knots>
Post by Wietze de Boer
[...]
Ik heb er nog nooit van gehoord...

marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Niek
2004-12-03 17:40:40 UTC
Post by marbel
Post by Niek
<De familie Knots>
Ik heb er nog nooit van gehoord...
Huh? Jij bent toch ongeveer van mijn generatie dacht ik. Heb je
dit als kind gemist?
Dan is het de hoogste tijd om dat in te gaan halen/
Niek
marbel
2004-12-04 03:26:46 UTC
Post by marbel
Post by Niek
<De familie Knots>
Ik heb er nog nooit van gehoord...
Huh? Jij bent toch ongeveer van mijn generatie dacht ik. Heb je dit als
kind gemist?
Dan is het de hoogste tijd om dat in te gaan halen/
Hamelen had me voor de tv gekluisterd, maar wij keken niet veel tv vroeger
volgens mij. Al was dat in mijn herinnering meer omdat er nooit veel
bijzonders was - en er wel altijd boekjes beschikbaar waren ;-)

Marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Mari
2004-12-04 17:46:01 UTC
Post by Niek
Post by marbel
Post by Niek
<De familie Knots>
Ik heb er nog nooit van gehoord...
Huh? Jij bent toch ongeveer van mijn generatie dacht ik. Heb je
dit als kind gemist?
Dan is het de hoogste tijd om dat in te gaan halen/
Ik ken het wel hoor Niek... een kloddertje hieeeer, een kloddertje daaaaaar

Groetjes,
Mari
--
"The cat could very well be man's best friend but would never stoop to
admitting it."

http://www.misarray.info/
Wouter Valentijn
2004-12-03 18:11:37 UTC
Post by marbel
Post by Niek
<De familie Knots>
Post by Wietze de Boer
[...]
Ik heb de naam wel eens horen vallen..
Een soort kinderserie?

Dolfy
2004-12-03 18:38:51 UTC
Post by Wouter Valentijn
Post by marbel
Ik heb er nog nooit van gehoord...
Ik heb de naam wel eens horen vallen..
Een soort kinderserie?
Ja, maar ook met meer volwassen knipoogjes erin... :-)

*Kloddertje hier*
--
Dolfy
- Webstek : http://www33.brinkster.com/dolfy1978
- Nieuwsgroep : alt.dolfy.forever
- Westfriese Spreuk : 'n koppie mit 'n barsie leeft 't langst
DG
2004-12-03 18:57:22 UTC
Post by Dolfy
Post by Wouter Valentijn
Post by marbel
Ik heb er nog nooit van gehoord...
Ik heb de naam wel eens horen vallen..
Een soort kinderserie?
Ja, maar ook met meer volwassen knipoogjes erin... :-)
*Kloddertje hier*
Toen het voor het eerst op de buis kwam vond ik er geen ene klodder aan, in
tegenstelling tot mijn zusje. De recente herhalingen bevielen me iets beter,
maar echt grote indruk maakte het niet op me.

Het verbaast me trouwens hoe vaak, ook voor de herhalingen, de Familie Knots
werd aangehaald. Een woord zoals zemelen werd bekend door die serie. Hetty
Blok stond ook hoog in het lijstje Nederlanders met een grote invloed op de
taal (qua nieuwe woorden dan). Na mensen zoals Kees van Kooten, Wim de Bie
en Maarten Toonder.

Danny.
Wietze de Boer
2004-12-03 19:35:43 UTC
Post by DG
Post by Dolfy
[...]
Mag het ook Hetty Heyting zijn? ;-)

Zij speelde 3 rollen (Hansje, tante Til en Oma) en dat deed ze heel goed! Ook
die acteur waar ik de naam van vergeten ben speelde 3 rollen (meester Vogel,
Onkel X en Opa) en ook die was steengoed!

Grace and peace,
Joe King
2004-12-03 21:57:34 UTC
"Wietze de Boer"
Post by Wietze de Boer
Mag het ook Hetty Heyting zijn? ;-)
P'cies.
Post by Wietze de Boer
Zij speelde 3 rollen (Hansje, tante Til en Oma) en dat deed ze heel goed! Ook
die acteur waar ik de naam van vergeten ben speelde 3 rollen (meester Vogel,
Onkel X en Opa) en ook die was steengoed!
Jan Simon Minkema (sp?).

En niet te vergeten Marnix Kappers (Neef Herbert).

Het lijkt me sterk dat Marbel nooit het woord "speledingetje" heeft gehoord,
maar ik sluit het niet uit. Geenszins. Als zodanig.

Joe
"Een kloddertje jeugdsentiment hier.... een kloddertje nostalgie
daaaaaaar..."
Wietze de Boer
2004-12-03 22:21:54 UTC
Post by Joe King
Jan Simon Minkema (sp?).
O ja dat was 'm.
Post by Joe King
En niet te vergeten Marnix Kappers (Neef Herbert).
Ook hij was briljant. De voice-over zei eens iets over hem, waarop hij riep "Hou
je stem!" :-)
Post by Joe King
Het lijkt me sterk dat Marbel nooit het woord "speledingetje" heeft gehoord,
maar ik sluit het niet uit. Geenszins. Als zodanig.
Ach ouwe zemelaar...

Grace and peace,
marbel
2004-12-04 03:28:06 UTC
Post by Joe King
Het lijkt me sterk dat Marbel nooit het woord "speledingetje" heeft gehoord,
maar ik sluit het niet uit. Geenszins. Als zodanig.
gelukkig maar, dat je het niet uitsluit. Dat zou de waarheid geweld
aandoen ;-)
Zemelen kan ik wel, helpt dat?

Marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Joe King
2004-12-04 11:10:58 UTC
"marbel"
Post by marbel
gelukkig maar, dat je het niet uitsluit. Dat zou de waarheid geweld
aandoen ;-)
Zemelen kan ik wel, helpt dat?
Welke waarheid?

Joe
(zemelt gewoon terug ;-)
Christa
2004-12-04 15:39:22 UTC
Post by Joe King
Welke waarheid?
Die van Marco Borsato?

marbel
2004-12-04 21:30:24 UTC
Post by Joe King
"marbel"
Post by marbel
[...]
LOL. Ken ik wel bedoelde ik ;-). Ik kan het ook wel, maar dat wilde ik
hier niet zeggen. Vermoeiende tijden, dit ;-)

marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Joe King
2004-12-05 14:38:29 UTC
"marbel"
Post by marbel
Post by Joe King
Post by marbel
[...]
:-)

En een nieuwe RTL4-soap is geboren :-)

Joe
DG
2004-12-03 23:43:30 UTC
Post by Wietze de Boer
Post by DG
[...]
/me slaat kijkdoos tegen z'n hoofd.

Danny.
Wouter Valentijn
2004-12-03 23:45:07 UTC
A long time ago, in a galaxy far away, "DG"
Post by DG
Post by Dolfy
[...]
Wachtuseffe....
Zat die niet in een komische serie over een kapperszaak?
Was dat voor of na 'Knots'?

Wietze de Boer
2004-12-04 11:10:23 UTC
Post by Wouter Valentijn
Wachtuseffe....
Zat die niet in een komische serie over een kapperszaak?
Was dat voor of na 'Knots'?
Knots was het eerste wat hij deed volgens de imdb. Kijk maar:

"Zonder Ernst" (1992) TV Series .... Klant
"Goede tijden, slechte tijden" (1990) TV Series .... Maarten Verkerke
... aka GTST (Netherlands: promotional abbreviation)
... aka Good Times, Bad Times (International: English title: informal literal
title)

"Thomas en Senior op het spoor van Brute Berend" (1985) TV Series .... Lid van
een 'duister drietal'
De Stilte rond Christine M. (1982)
... aka A Question of Silence
"De Familie Knots" (1980) TV Series .... Arend Vogel/Uncle X (Frederik)/Opa
Knots

Grace and peace,
Wouter Valentijn
2004-12-04 15:13:43 UTC
Post by Wouter Valentijn
Wachtuseffe....
Zat die niet in een komische serie over een kapperszaak?
Was dat voor of na 'Knots'?
Ik bedoelde... Hetty Heyting.

Ze zat in 'Steil Achterover' uit 1989.

http://www.imdb.com/title/tt0215440/

Dat is denk ik het enige dat ik van haar gezien heb.
Post by Wietze de Boer
"Zonder Ernst" (1992) TV Series .... Klant
Aha! Die kan ik me nog herinneren.
Vaag.
Min of meer de opvolger van 'Zeg 'ns Aa.'
Post by Wietze de Boer
[...]
Een gedeelte van de allereerste aflevering zal ik gezien hebben. Misschien.
Post by Wietze de Boer
Knots
Dit zegt me ook niet veel.

Wietze de Boer
2004-12-04 16:17:21 UTC
Post by Wouter Valentijn
Ik bedoelde... Hetty Heyting.
Ze zat in 'Steil Achterover' uit 1989.
http://www.imdb.com/title/tt0215440/
Dat is denk ik het enige dat ik van haar gezien heb.
Ah ja daar staat me vaag iets van bij. Ik geloof dat ik dat niet vaak gekeken
heb omdat ik haar kende als tante Til en dan krijg je weer hetzelfde idee als
R.D. Anderson in Stargate. :-)
Post by Wouter Valentijn
Post by Wietze de Boer
"Zonder Ernst" (1992) TV Series .... Klant
Aha! Die kan ik me nog herinneren.
Vaag.
Min of meer de opvolger van 'Zeg 'ns Aa.'
O ja ook dat herinner ik me heel vaag. Daar was toch over het algemeen niet zo
heel veel aan? Een soort mislukte poging om het succes van Zeg 'ns Aa te
evenaren?

Grace and peace,
Wouter Valentijn
2004-12-04 17:32:12 UTC
Post by Wouter Valentijn
[...]
Ik heb 'McGyver' en 'Stargate SG-1' best uit elkaar kunnen houden.
Post by Wietze de Boer
Post by Wouter Valentijn
Post by Wietze de Boer
[...]
Misschien...
Sjoukje Hooymaayer zat erin. Die kende ik nog van 'Zeg 'ns Aaa'.

Nu ik er zo over na denk. Ik denk eerder dat 'Oppassen' een poging in die
richting was. Daar heb ik wel een aantal seizoenen van gevolgd.
Totdat de kinderen Bol het huis uitgingen.

Wietze de Boer
2004-12-04 18:37:41 UTC
Post by Wietze de Boer
R.D. Anderson in Stargate. :-)
Ik heb 'McGyver' en 'Stargate SG-1' best uit elkaar kunnen houden.
Ik niet, dat is één van de redenen dat ik Stargate niet graag kijk! :-)
Post by Wietze de Boer
[...]
Hmm ik geloof dat ik daar nooit wat van gezien heb. Wat ik destijds wel
regelmatig keek was "Laat maar zitten", een gevangeniscomedyserie met de ouwe
Kraaij. En zat Danny de Munck daar ook niet in?

Grace and peace,
Wouter Valentijn
2004-12-05 14:56:29 UTC
"Wietze de Boer" <wiezeboe-***@filternet.nl> schreef in bericht news:***@4ax.com...

<knip>
Post by Wietze de Boer
Post by Wouter Valentijn
[...]
Nooit van gehoord.
En met D d M erin ben ik daar blij om. Die heb ik werkelijk nooit kunnen
uitstaan.

Wietze de Boer
2004-12-05 16:38:39 UTC
Post by Wietze de Boer
Kraaij. En zat Danny de Munck daar ook niet in?
Nooit van gehoord.
En met D d M erin ben ik daar blij om. Die heb ik werkelijk nooit kunnen
uitstaan.
Ik ook niet maar Kraaijkamp sr. maakte veel goed!

Grace and peace,
DG
2004-12-05 22:50:19 UTC
Post by Wietze de Boer
Post by Wouter Valentijn
Post by Wietze de Boer
[...]
Was de oorspronkelijke versie niet Porridge met Ronnie Baker op de BBC? Net
zoals Vroeger Was Geluk Heel Gewoon een aftreksel is van The Honeymooners.
Een formule die ook in andere landen gebruikt is. Ook Stiefbeen & Zoon kent
een Britse en Amerikaanse versie. On Topic: van Red Dwarf werd ooit eens
pilot gemaakt in Hollywood voor de VS-markt, met Amerikaanse acteurs. Deze
faalde jammerlijk. Opvallend genoeg werd het thema van ruimtevuilnismannen
al eens gebruikt in de VS-serie Quark. Er kwam echter geen 3 miljoen jaar
evolutie van katten aan te pas.

Hmmm. Wie kent er nog meer voorbeelden van series die herwerkt werden voor
de lokale markt? Zoals GTST?

Danny.
Wouter Valentijn
2004-12-05 23:31:49 UTC
Post by DG
Post by Wietze de Boer
Post by Wouter Valentijn
Post by Wietze de Boer
[...]
'Me and my Girl'.
Met dezelfde acteur die ook bij "Man about the House" en "Dick Turpin" zat.

DG
2004-12-06 00:16:34 UTC
Post by Wouter Valentijn
Post by DG
[...]
Oh, wacht ff, dat was inderdaad ook een NL serie. Britse was véél beter.
Daar viel veel te lachen zonder het vermogen tot ontroeren te verliezen. Hoe
heette de vaderlandse versie?

Danny.
Wietze de Boer
2004-12-05 23:24:38 UTC
Post by DG
Was de oorspronkelijke versie niet Porridge met Ronnie Baker op de BBC? Net
zoals Vroeger Was Geluk Heel Gewoon een aftreksel is van The Honeymooners.
Op zich was TWGHG nog wel een aardig serie, voornamelijk vanwege het
aanstekelijke acteerwerk van Cox en Bruijs.
Post by DG
Een formule die ook in andere landen gebruikt is. Ook Stiefbeen & Zoon kent
een Britse en Amerikaanse versie.
Steptoe and Son. Ik vond er weinig aan.
Post by DG
[...]
Gute Zeiten, Slechte Zeiten! Wie was er eerst?

Omrop Fryslân heeft z'n eigen soap: Baas boppe Baas! Die is vast wel ergens van
nagemaakt ;-)

Verder natuurlijk Big Brother en Idols, hoewel dat natuurlijk niet echt series
zijn maar gewoon pulp tv shows.

Spelshows:
The Price is Right --> Prijs je Rijk --> Der Preis ist heiss.
The 64,000 dollar question --> De 64.000 gulden vraag. Niet eerlijk, de
Amerikanen krijgen meer!

Grace and peace,
DG
2004-12-06 00:33:54 UTC
Post by Wietze de Boer
Post by DG
[...]
Het kon me niet echt boeien. Qua kwaliteit wel beter dan de Poolse versie,
Miowedowe Lata (of iets van die strekking), maar minder aanstekelijk. Ook al
snapte ik geen snars van het gebrabbel in het Pools.
Post by Wietze de Boer
Post by DG
Een formule die ook in andere landen gebruikt is. Ook Stiefbeen &
Zoon kent een Britse en Amerikaanse versie.
Steptoe and Son. Ik vond er weinig aan.
De VS-versie was hier ooit ook op de buis. Sterker nog: die leerde ik als
eerste kennen. Ik weet dat ik dat een intriguerende serie vond, maar niet
overdreven geestig.
Post by Wietze de Boer
Post by DG
[...]
G'days, Ba'days. Van oorsprong is het Australisch. Een produkt van Grundy
media of zoiets. Maakte ook Sons & Daughters.
Post by Wietze de Boer
Omrop Fryslân heeft z'n eigen soap: Baas boppe Baas! Die is vast wel
ergens van nagemaakt ;-)
Verder natuurlijk Big Brother en Idols, hoewel dat natuurlijk niet
echt series zijn maar gewoon pulp tv shows.
In die categorie valt ook Lingo. Oorspronkelijk uit de VS en door NL naar
o.a. Israël gebracht. King of iets dergelijks heeft een heleboel van dat
soort programma's in de portefeuille zitten, dat bedrijf grossiert er in.
Zoals Prijs Je Rijk of Jeopardy als ik het goed heb...
Post by Wietze de Boer
The Price is Right --> Prijs je Rijk --> Der Preis ist heiss.
The 64,000 dollar question --> De 64.000 gulden vraag. Niet eerlijk,
de Amerikanen krijgen meer!
Ah, je was me al voor ;-)

Danny.
Dolfy
2004-12-06 07:16:38 UTC
Post by DG
Post by Wietze de Boer
[...]
Euh, Idols en Big Brother komen oorspronkelijk uit Nederland hoor..
Idols kwam wel niet hier voor het eerst op de TV..

The Price Is Right is dacht oorspronkelijk uit een grote TV-show in een
spaantalig land...
DG
2004-12-06 08:42:15 UTC
Post by Dolfy
Post by DG
[...]
Idols is toch Brits? Die bedenker van de Spice Girls (Simon Fuller?) zit
daar toch achter? En van Big Brother kun je beweren dat het een dagelijkse
versie is van MTV's Real World. Alleen mogen ze het huis niet uit (wat de
boel nog saaier maakt). Survivor schijnt ook afgekeken te zijn van een
Scandinavisch format.
Post by Dolfy
The Price Is Right is dacht oorspronkelijk uit een grote TV-show in
een spaantalig land...
't Is tegenwoordig eigendom van Fremantle (het voormalige Pearson, eigenaar
van o.a. Toen Was Geluk Heel Gewoon) en MGM/UA.

Wheel of Fortune is dan weer wel eigendom van King World. Net zoals
Jeopardy.

Maar eigenlijk wilde ik het beperken tot TV-series. Ik ben al helemaal
benieuwd of er ook on-topic series format shopping ondergaan hebben. Ik weet
wel dat Kingdom Hospital in de VS een remake was van een mini-serie van Lars
von Trier.

--
Danny.

Niek
2004-12-04 00:18:54 UTC
Post by Wouter Valentijn
Post by Niek
<De familie Knots>
Ik heb de naam wel eens horen vallen..
Een soort kinderserie?
Wat een rare mensen zijn jullie.
De familie Knots is een van de leukste kinderseries ooit gemaakt
in Nederland. Als ik zo vrij mag zijn om dit zo te omschrijven.
Niek
Andrea!
2004-12-03 23:56:46 UTC
Post by marbel
Post by Niek
DVD? Wat ontzettend leuk dat ze dat uitbrengen. Het was dan ook wel
een topserie.
Hoe graag wilde ik in die tijd wel niet in deze Knotswereld leven.
Ik heb er nog nooit van gehoord...
Hoe is het mogelijk joh. De familie Knots is met Oebele en Hamelen en De
Zevensprong toch wel zo ongeveer het beste dat we ooit aan Nederlandse
jeugd-tv hebben gezien. Ga de DVD's maar kopen, ik denk dat ook je kinders
het prachtig zullen vinden.
Andrea!
marbel
2004-12-04 03:29:59 UTC
Post by Andrea!
Post by marbel
Post by Niek
[...]
Gek genoeg ken ik de drie andere tvprogramma's wel...

Marjolein (dvd's moeten weer even wachten tot bruin weer op adem gekomen
is)
--
marbel.info
www.noyce.nl
Gert-Jan Kramer
2004-12-04 10:07:40 UTC
Post by marbel
Marjolein (dvd's moeten weer even wachten tot bruin weer op adem gekomen
is)
Op http://cgi.ncrv.nl/familieknots/ kun je een paar fragmenten bekijken.

GJ

'Ajoooooooooooo!'
- Neef Herbert
marbel
2004-12-04 11:10:04 UTC
On Sat, 4 Dec 2004 11:07:40 +0100, Gert-Jan Kramer
Post by Gert-Jan Kramer
Post by marbel
Marjolein (dvd's moeten weer even wachten tot bruin weer op adem gekomen
is)
Op http://cgi.ncrv.nl/familieknots/ kun je een paar fragmenten bekijken.
GJ
Dank je. Nu kan ik met zekerheid zeggen dat ik het nooit van mijn leven
eerder heb gezien ;-)

marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Wietze de Boer
2004-12-04 11:14:00 UTC
Post by marbel
Post by Gert-Jan Kramer
[...]
Op welke planeet ben jij dan opgegroeid? ;-P

Grace and peace,
Meriadoc
2004-12-04 15:10:20 UTC
Post by Wietze de Boer
Post by marbel
Post by Gert-Jan Kramer
[...]
Zelfs domme Belgen als ik kennen die serie ;-)

marbel
2004-12-04 21:33:15 UTC
On Sat, 04 Dec 2004 16:10:20 +0100, Meriadoc
Post by Meriadoc
Post by Wietze de Boer
Post by marbel
Post by Gert-Jan Kramer
[...]
Misschien had ik van mijn 18e tot mijn 22e leukere dingen te doen dan tv
kijken 's avonds ;-0 ?

marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Wouter Valentijn
2004-12-04 15:21:48 UTC
Post by Wietze de Boer
Post by marbel
Post by Gert-Jan Kramer
[...]
Ik denk niet dat een kwestie is van planeet, maar van generatie.
Voor ons niet kenners zal het misschien iets zijn geweest van 'na' onze
tijd.

Wietze de Boer
2004-12-04 16:14:17 UTC
Post by Wouter Valentijn
Post by Wietze de Boer
Post by marbel
[...]
Ik denk dat ook dat het niet helemaal is. Het heeft meer met interesse te maken
denk ik. In mijn tienerjaren werd Knots heel veel herhaald (tot vervelens toe)
maar ik keek er wel vaak naar, puur omdat het zo leuk was. Nu was ik wel wat
laat met opgroeien, dus misschien lag het daar ook aan... ;-)

Grace and peace,
Christa
2004-12-04 15:40:13 UTC
Post by marbel
Dank je. Nu kan ik met zekerheid zeggen dat ik het nooit van mijn leven
eerder heb gezien ;-)
Toch wel handig zo'n bankje...

marbel
2004-12-04 21:34:58 UTC
Post by Christa
Post by marbel
Dank je. Nu kan ik met zekerheid zeggen dat ik het nooit van mijn leven
eerder heb gezien ;-)
Toch wel handig zo'n bankje...
Grimbergen dubbel was in de aanbieding. Biertje? Of liever home-made
bishopswine?

marjolein
--
marbel.info
www.noyce.nl
Christa
2004-12-04 21:39:32 UTC
Post by marbel
Post by Christa
Post by marbel
[...]
Ik heb een chardonnay hier. Net ingeschonken. Laat ik het daar maar
bij houden. Gezellig zo'n bankje.

marbel
2004-12-05 18:26:51 UTC
Post by Christa
Post by marbel
Post by Christa
Post by marbel
[...]
Ik was bij de whiskey nog niet aangekomen... en Tim is net jarig
geweest.... ;-)

marjolein (ah, al die verleidelijke flessen in de kast. Het verdampt zo
snel hier in huis ;-))
--
marbel.info
www.noyce.nl
Christa
2004-12-06 01:43:56 UTC
Post by marbel
Post by Christa
Ik heb een chardonnay hier. Net ingeschonken. Laat ik het daar maar
bij houden. Gezellig zo'n bankje.
Ik was bij de whiskey nog niet aangekomen... en Tim is net jarig
geweest.... ;-)
Mevrouw! U kent uw witte wijnen niet.
Post by marbel
marjolein (ah, al die verleidelijke flessen in de kast. Het verdampt zo
snel hier in huis ;-))
Ja.
Vervelend is dat toch he?

Wouter Valentijn
2004-12-04 15:19:52 UTC
Post by Andrea!
Post by marbel
Post by Niek
[...]
Oebelen kan ik me vaag herinneren. Zevensprong komt me ook vaag bekend voor.
Hamelen was absoluut top!
Familie Knots is van de periode 1980-1984?
http://www.imdb.com/title/tt0212660/
Toen was ik dus tussen de 14 en de 18. En wellicht bepaald niet aangetrokken
zijn tot een programma dat zich 'De familie Knots' noemt. Niet mijn genre
en/of humor

Kinders heb ik niet.

Wietze de Boer
2004-12-03 19:33:04 UTC
Post by Niek
<De familie Knots>
Post by Wietze de Boer
[...]
Ja alleen jammer dat ze een "best of" verzameling gemaakt hebben en niet de hele
serie uitgebracht hebben...

Grace and peace,
Bart Dinnissen
2004-12-03 13:03:17 UTC
Post by Niek
Post by Bart Dinnissen
8 - De familie Knots
Ooh, De familie Knots. Ja, nu ik erover nadenk is dat toch ook
wel een soort van fantasy serie. Leuk.
Het is wel op het randje van fantasy, maar ik kon er anders geen meer
bedenken. En een Top 10 met maar 9 titels staat zo raar.
--
Bart

Een kloddertje HIER, een kloddertje DAAR ....
Dave Stork
2004-12-03 07:18:46 UTC
Post by Wouter Valentijn
Juist! Deze keer weer een allertijdenlijst en niet een seizoenslijst zoals
in juni.
01 Babylon 5
02 Farscape
03 Firefly
04 The X-Files (S1-4 of 5)
05 MillenniuM (S2 vooral)
06 Battlestar Galactica (2004)
07 Space: Above and Beyond
08 Lost
09 Stargate SG-1
10 Stargate Atlantis

De volgorde kan nog veranderen aangezien er veel series nog bezig
zijn. Maar sowieso liggen ze allemaal heel dicht bij elkaar.

En ja, Lost, BSG2004 en S:A zitten er al in. Dat komt ook alleen
vanwege zeer hoge kwaliteit van alle afleveringen tot nu toe. Die
geven mij een buzz, die ik al in geen jaren meer heb gehad (zoals
bijv. bij B5 en TXF S1-4).
Dave
Dave Stork
2004-12-03 07:24:04 UTC
Post by Dave Stork
Post by Wouter Valentijn
[...]
Crap, Jeremiah vergeten (!).

Ehm. Hier moet ik over nadenken.
Dave
Benno...
2004-12-03 08:43:59 UTC
Post by Wouter Valentijn
Juist! Deze keer weer een allertijdenlijst en niet een seizoenslijst zoals
in juni.
nu - december 2003

01 - 01 Buffy the vampire slayer
02 - 06 Firefly
03 - 02 Angel
04 - 04 X-Files (de seizoenen met een actieve Mulder)
05 - 07 Dead like me (S1+S2)
06 - 03 Star Trek: The Next Generation
07 - 09 Alias (S1,2&3)
08 - 10 Red dwarf (met name de eerste seizoenen)
09 - 08 Battlestar Galactica (1978)
10 - nw Roswell (S1&2, S3 nog niet gezien)

MillenniuM is eruit. Om eerlijk te zijn kan ik me daar nu nog te weinig
van herinneren. Als ik de verzamel box heb gekocht en bekeken is de kans
groot dat hij er volgende keer wel weer in staat. Roswell staat er weer
in omdat ik er eerlijkheidshalve minimaal e1n mooie mensen serie in
wilde hebben. De orginele Battlestar Galactica is puur jeugdsentiment
maar is bij recent herkijken toch overeind gebleven als zeer
vermakelijke avonturenserie in de ruimte. Vandaar dat hij mag blijven staan.
Lost en Battlestar Galactica 2003 zijn kanshebbers voor volgende keer
maar ik wil eerst even een volledig seizoen afwachten om te zien welke
kant het op gaat. Als Smallville zich sterk blijft ontwikkelen mag het
volgend jaar uit het mooie mensen series rijtje en de top 10 in.

Overblijvers in alfabetische volgorde:

American gothic
Battlestar Galactica 2003
Blake's 7
Buck Rogers
Charmed (de pre baby(s) seizoenen)
Dark angel
Lost
MillenniuM
Profiler
Six feet under (als het on-topic is)
Smallville
Star Trek (TOS)
Star Trek: Deep Space Nine
Star Trek: Voyager
The dead zone
Twin Peaks (met name S1)
Benno...
Arjan
2004-12-03 12:30:45 UTC
Post by Wouter Valentijn
Puur televisie series en het maakt niet uit hoe oud ze zijn of op wat voor
manier ze bekeken zijn (TV, DVD, DL etc.).
OK, daar komt 'ie:

1 Battlestar Galactica 2004 (klasse komt al snel bovendrijven)
2 Star Trek TNG
3 Stargate SG-1
4 Blake's 7
5 Babylon 5
6 Star Trek Enterprise
7 Third Rock from the Sun
8 The X-Files
9 V (eerste miniserie)
10 Battlestar Galactica 1978

Eervolle vermeldingen:
- De andere Star Trek series
- The Twilight Zone
- Space 1999
- Dr Who
- Red Dwarf
- Angel
- Charmed
- SmallVille
- Highlander
- Hercules
- Xena
- Man van Atlantis
- Buck Rogers

Uit de kindertijd:
- Tita Tovenaar
- De Zevensprong
- Er was eens: de toekomst
Arjan
Nico Bartels
2004-12-03 14:11:57 UTC
Post by Wouter Valentijn
Stuur als antwoord op dit bericht een eigen lijst in.
01: Futurama
02: Startrek - TNG
03: Startrek - Voyager
04: Startrek - TOS
05: Farscape
06: Catweazle
07: The Outer Limits
08: Batman
09: Doctor Who
10: Red Dwarf
--
Ciao!
|\ |
Joe King
2004-12-04 12:03:06 UTC
"Wouter Valentijn"
Post by Wouter Valentijn
Stuur als antwoord op dit bericht een eigen lijst in.
01 Buffy The Vampire Slayer
02 Angel
03 South Park
04 Futurama
05 Xena: Warrior Princess
06 Farscape
07 MillenniuM
08 Blake's 7
09 Firefly
10 Stargate SG-1

Zoiets.

The X-Files zijn tijdelijk "uit het oog, uit het hart".

Joe