Sanctuary: A Witch's Tale - 1x05
Izak van Langevelde
2024-03-08 21:59:33 UTC
Lizzy, de dochter van Pierre en Bridget, komt in beeld als de tweede
heks in Sanctuary. Harper had haar de Starcross Grimoire laten zien, en
Lizzy heeft zichzelf de duistere magie uit het boek eigengemaakt.

Een bewusteloze Sarah wordt gevonden door Pierre, en hij brengt haar
naar huis. Ze is haar magische krachten en het amulaet van haar
grootmoeder kwijt, en raakt in een identiteitscrisis: wat is ze nog
zonder haar krachten?

Maggie ontdekt dat ook Lizzy op het feest aanwezig was, en Lizzy vertelt
haar dat ook zij door Dan is lastiggevallen. Maggie neemt een tekening
van haar mee naar Shula Maloney, en zij herkent de afbeelding uit de
Starcross Grimoire.

Abi organiseert een bijeenkomt op het dorpsplein van Sanctuary, waar ze
handig de waarheid verdraait. Er gaat een virus rond, ze geeft Sarah de
schuld, en Dan mag dan wel een verkrachter zijn, maar hij is zo geworden
toen hij door Sarah uit de dood werd opgewekt. Niet iedereen is
overtuigd, dus Michael doet er nog een schepje bovenop. Jake overlijdt.

De zaak loopt nu helemaal uit de hand. Sarah vlucht het politiebureau
in, en bekent dat ze Dan zes jaar geleden tot leven heeft gewekt. Het
ziet er niet goed uit voor Sarah en Izzy, maar Maggie overweegt een
beroep op wat ze 'natuurlijke rechtvaardigheid' noemt. Al met al is Dan
toch schuldig?

Op het politiebureau is Sarah niet veilig, dus ze moet vluchten voor Ted
die in alle staten is door het sterven van Jake. Ze wordt herenigd met
Harper bij Shula, en Harper geeft haar amulet terug, maar de politie zit
haar op de hielen, en ze wordt gearresteerd door een ziedende Ted Bolt.
Maggie staat machteloos.

Persoonlijke noot: ook de lijn Lizzy wordt naar mijn smaak veel te snel
ontknoopt.
Grinnikend door het leven...
jacqueline
2024-03-09 10:25:29 UTC
Post by Izak van Langevelde
Lizzy, de dochter van Pierre en Bridget, komt in beeld als de tweede
heks in Sanctuary. Harper had haar de Starcross Grimoire laten zien, en
Lizzy heeft zichzelf de duistere magie uit het boek eigengemaakt.
ik had niet het idee dat ze het haar eigen had gemaakt. Volgens mij
ging het onbewust.
Post by Izak van Langevelde
[...]
heftig hoor. Ik merkte dat ik me toen begon te ergeren aan al die
hypocriete mensen.
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ik stoorde me ook behoorlijk aan al die politieagenten die zich laten
opjutten door Ted. Geen goede politie. Allemaal ontslaan. ;-)

Allen het hulpje van Maggie blijft objectief.
Post by Izak van Langevelde
[...]
Ik had daar geen moeite mee, omdat ik meteen al een vermoeden had dat
zij een belangrijke rol speelde in het Dan gebeuren.

jacqueline
Izak van Langevelde
2024-03-09 11:55:12 UTC
Post by Izak van Langevelde
[...]
Bleef een beetje vaag.
Post by Izak van Langevelde
[...]
Nu pas? Ik erger me ook aan Sarah, niet bepaald de wijze raadgeefster,
maar vooral een pleaser. Ze vraagt zichzelf nu ook af wie ze werkelijk is.
Post by Izak van Langevelde
[...]
Het is een reality serie! ;o(
Post by Izak van Langevelde
[...]
Voor mij werd dat pas vorige aflevering duidelijk. Pas achteraf
realiseerde ik me dat ze te vaak in beeld komt voor iemand die niet
belangrijk is...
--
Grinnikend door het leven...