Sanctuary: A Witch's Tale - 1x03
Izak van Langevelde
2024-03-05 18:36:46 UTC
Abigail gaat vol in de aanval, met het bekladden van Sarah's praktijk,
het op internet zetten van de sextape waar het allemaal mee begon, en
het mobiliseren van de tabloids. Intussen doet de Magical Investigator
onderzoek op de plaats delict, om tot de conclusie te komen dat er hier
sprake is van krachtige magie. Echter, hij oordeelt dat Harper op de
video geen hekserij bedrijft. Er is nog een heks in Sanctuary.

Harper vertelt haar moeder dat Dan haar heeft gedrogeerd en verkracht,
en daar de sextape van heeft gemaakt. Harper eist gerechtigheid, maar
als Sarah haar probeert uit te leggen dat dit een slecht moment is om
Dan als verkrachter aan te klagen, rent Harper boos weg, teleurgesteld
om het gebrek aan steun van haar moeder.

Het vriendinnenclubje weet Abigail tot rede te brengen. Sarah heeft Dan
zes jaar geleden, na een valpartij, weer tot leven gewekt, en zodoende
moeder en zoon nog zes extra jaren samen gegeven. Net als Abigail lijkt
te berusten in het verlies van haar zoon, verschijnt Harper op tv, met
haar aanklacht. Abigail is woest.

Persoonlijke noot: Abigail wordt verscheurd door wraakzucht, verdriet,
woede en berusting, maar het is allemaal wat teveel voor een enkele
aflevering.
Grinnikend door het leven...
jacqueline
2024-03-06 12:30:37 UTC
Post by Izak van Langevelde
Abigail gaat vol in de aanval, met het bekladden van Sarah's praktijk,
het op internet zetten van de sextape waar het allemaal mee begon, en
het mobiliseren van de tabloids.
Is dat al duidelijk? Dat Abigail hierachter zit? Wel het praten met de
krant, maar het bekladden van de woning en het plaatsen van de sekstape?
Post by Izak van Langevelde
[...]
En Knight en haar hulp agent zijn hiervan getuige.
Post by Izak van Langevelde
[...]
Tja..... moeder en dochter relatie. Waarbij moeder de dochter veel
vrijheid wil geven.
Post by Izak van Langevelde
Het vriendinnenclubje weet Abigail tot rede te brengen. Sarah heeft Dan
zes jaar geleden, na een valpartij, weer tot leven gewekt, en zodoende
moeder en zoon nog zes extra jaren samen gegeven.
Die twee vriendinnen hebben een dochter. Die in het heden geveld is
door een virus.
Je ziet haar voor het raam. Ik denk dat Dan iets met haar heeft
uitgespookt en dat zij verantwoordelijk is voor zijn val.
Post by Izak van Langevelde
Net als Abigail lijkt
te berusten in het verlies van haar zoon, verschijnt Harper op tv, met
haar aanklacht. Abigail is woest.
Ja. Had ze nou maar naar haar moeder geluisterd.
Post by Izak van Langevelde
Persoonlijke noot: Abigail wordt verscheurd door wraakzucht, verdriet,
woede en berusting, maar het is allemaal wat teveel voor een enkele
aflevering.
Haar gevoel wordt dan ook nog eens gevoed door Jake en zijn vader die
politie agent.

En die echtgenoot van haar natuurlijk. Rare vent.

PS: al heb ik alles al gezien, ik schrijf hier op wat ik dacht tijdens
het kijken naar de aflevering. ;-)
Izak van Langevelde
2024-03-06 12:35:19 UTC
Post by Izak van Langevelde
[...]
Is niet expliciet gesteld.
Post by Izak van Langevelde
Net als Abigail lijkt te berusten in het verlies van haar zoon,
verschijnt Harper op tv, met haar aanklacht. Abigail is woest.
Ja.  Had ze nou maar naar haar moeder geluisterd.
Vertel dat een puber ;o)
Post by Izak van Langevelde
[...]
Wetenschapper. Deugt niet.
PS:  al heb ik alles al gezien, ik schrijf hier op wat ik dacht tijdens
het kijken naar de aflevering. ;-)
Kind, pas toch op!
--
Grinnikend door het leven...